Plány na železnici
Na konci 19. století byly dopravní možnosti velmi omezené. Obec se slibně rozvíjela, hospodářský růst vedl k novým možnostem. Velký zájem projevovali občané a především Chmelařský spolek o zavedení železnice. Poprvé se jednalo o zřízení železniční trati přes Tršice v roce 1894, jednání se pak opakovala i v dalších letech, ale vždy neúspěšně.
V letech 1908 a pak v roce 1914 byly již vypracovány projekty trati Olomouc – Tršice – Radvanice. Poprvé se však nepodařilo sehnat dost finančních prostředků a podruhé plány zhatila první světová válka.
Trať byla plánována takto –
Olomouc hlavní stanice
Holice – osobní zastávka
Velký Týnec – stanice
Čechovice – osobní zastávka
Vacanovice – osobní zastávka
Tršice – stanice
Penčice – osobní zastávka
Lazníky – osobní a nákladní zastávka
Radvanice – stanice